هر روز، کسب‌وکارها کارکنان را تشویق می‌کنند تا کارآمدتر و سازنده‌تر باشند. ده ها راه برای تحقق این امر وجود دارد، از جمله اجرای فناوری نوآورانه یا استخدام کارشناسان بهره وری.

با این حال، در یک محیط اداری، طراحی فضای کاری می تواند به طور قابل توجهی بر بهره وری کسب و کارهای کوچک بیش از هر انتخاب یا استراتژی دیگری تأثیر بگذارد.

جیمی فرتش، مدیر و یکی از بنیانگذاران Xdesk می گوید: «بهره وری در محل کار رسیدن از نقطه A به نقطه B در سریع ترین زمان نیست»؛ بلکه انجام کار به کارآمدترین روش ممکن است که در عین حال سطح شادی و رفاه را حفظ کند.

چند عنصر کلیدی در طراحی دفتر کار وجود دارد که بر بهره وری کارمندان شما تأثیر می گذارند.

  1. روشنایی کافی
در حالی که نور کم می تواند بهره وری را کاهش دهد، ثابت شده است که نور روز باعث افزایش خلق و خو و روحیه و کاهش خستگی می شود؛ کیفیت عملکرد کارکنان را نیز تا 15٪ افزایش می دهد.
بنابراین، ایده آل است که نور طبیعی روز را در طراحی دفتر در اولویت قرار دهید و در صورت در دسترس نبودن نور طبیعی، سطوح مختلف نور و رنگ ها را به عنوان جایگزین ترکیب کنید.

2. دما

به غیر از روشنایی، دما نیز یک عامل حیاتی است که بر کارمندان در محل کار تأثیر می گذارد. اگر دفتر خیلی سرد یا خیلی گرم باشد، حواس افراد پرت می شود. با این حال، دمای خاصی وجود ندارد که همه را راضی کند. در عوض، دمایی را پیدا کنید که برای اکثر اعضای تیم قابل قبول باشد.

3. کیفیت هوای داخل ساختمان

دفاتر با کیفیت پایین هوای داخلی اغلب با "سندرم ساختمان بیمار" درگیر هستند، که نه تنها آسایش، رفاه و بهره وری نیروی کار را تهدید می کند، بلکه منجر به هزینه های مالی مراقبت های بهداشتی و مرخصی میشود.

4. استراتژی طراحی بیوفیلیک

مفهوم طراحی بیوفیلیک در طراحی اداری، بر اتصال به محیط طبیعی از طریق تماس با ویژگی های طبیعی تمرکز دارد. فضاهای کاری را با عناصر بیوفیلیک مانند گیاهان، نورهای طبیعی، هوای تازه و منظره طبیعی پر کنید تا به کارکنان آرامش دهید؛ این کار حل خلاقانه مسئله را تا 50 درصد افزایش میدهد.

5. سر و صدا

یکی از بزرگترین دلایل حواس پرتی در دفتر سر و صدا است. محققان دانشگاه برکلی دریافتند که 64 درصد از کارمندان از مکالمات تلفنی همکاران ناراضی هستند و 76 درصد از شنیدن مکالمات خصوصی حواسشان پرت شده است. صدای پس زمینه با فرکانس پایین و ثابت می تواند باعث اختلال در یادگیری و افزایش خستگی و استرس شود.

  1. ارگونومی

ارگونومی فرآیند ارزیابی و اصلاح چیدمان و سیستم های ایستگاه کاری است تا متناسب با کارکنان باشد، نه برعکس. به عبارت دیگر، کارمند اولویت اول در تجزیه و تحلیل یک ایستگاه کاری است.

در حالی که رنگ‌ها، جریان فضاها یا مواد بر احساسات تأثیر می‌گذارند، ارگونومی راحتی فیزیکی که بر سلامت روانی تأثیر می‌گذارد را در اولویت قرار می‌دهد.

7. با شخصی سازی فضای کاری توانمند شوید

فرهنگ کارایی بالا در دفتر کار، با دادن آزادی کافی به کارمندان برای شخصی‌سازی میز کاری، چیدمان فضای ذخیره‌سازی مطابق با اولویت‌های خود و بهینه‌سازی سطح راحتی آغاز می‌شود. مطالعه ای از دانشگاه پردو نشان داد که داشتن کنترل شخصی بر فضای کاری می تواند بهره وری و تعامل را بهبود بخشد.

همانطور که دفتر فیزیکی خود را طراحی می کنید، یک فرهنگ شرکتی با محوریت کارمند ایجاد کنید که مشارکت و سلامت کارکنان را در اولویت قرار میدهد.

درباره ارزش ها و اولویت های خود آگاهانه تصمیم بگیرید و اطمینان حاصل کنید که فضای فیزیکی شما آنها را منعکس می کند.

دیدگاه‌های شما:

  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.

Captcha