یک فرهنگ سازمانی عالی، کلید توسعه شاخص های لازم برای موفقیت کسب و کار است و تأثیرات آن را در نهایت خواهید دید. فرهنگ یک سازمان روش مناسب رفتار در سازمان را تعریف می کند. این فرهنگ متشکل از باورها و ارزش‌های مشترک است که توسط رهبران ایجاد شده و سپس از طریق روش‌های مختلف منتقل شده و تقویت می‌شود و در نهایت رفتارها، نگرش‌ها و درک کارکنان را شکل می‌دهد.

فرهنگ سازمانی بر تمام جنبه های کسب و کار شما تأثیر می گذارد، از وقت شناسی و لحن گرفته تا شرایط قرارداد و مزایای کارکنان.

وقتی فرهنگ محیط کار با کارکنان شما همسو می شود، به احتمال زیاد احساس راحتی، حمایت و ارزش بیشتری می کنند. شرکت‌هایی که فرهنگ را در اولویت قرار می‌دهند، می‌توانند زمان‌ های سخت و تغییرات محیط کسب‌وکار را نیز پشت سر بگذارند و قوی‌تر ظاهر شوند.

هنگام صحبت از جذب استعدادها و عملکرد بهتر از رقبا، فرهنگ یک مزیت کلیدی است. 77 درصد از کارکنان قبل از استخدام، فرهنگ یک شرکت را در نظر می گیرند و تقریباً نیمی از کارکنان شغل فعلی خود را به خاطر موقعیتی با دستمزد کمتر در سازمانی با فرهنگ بهتر ترک می کنند.

ویژگی های یک فرهنگ سازمانی عالی:

فرهنگ هر سازمانی متفاوت است و مهم است که آنچه سازمان شما را منحصر به فرد می کند حفظ کنید.

با این حال، فرهنگ سازمان‌های با عملکرد بالا به‌طور مداوم ویژگی‌های خاصی را منعکس می‌کند که باید به دنبال دستیابی به آن ها باشید:

  • همسویی زمانی اتفاق می‌افتد که اهداف شرکت و انگیزه‌های کارکنان آن همه در یک جهت باشد.
  • قدردانی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد: تجلیل عمومی، یادداشت تشکر، یا ترفیع. در فرهنگ قدردانی همه اعضای تیم به طور مکرر از کمک های دیگران تقدیر و تشکر می کنند.
  • اعتماد برای یک سازمان حیاتی است. با فرهنگ اعتماد، اعضای تیم می‌ توانند خود را ابراز کنند و به دیگران اعتماد کنند تا وقتی چیز جدیدی را امتحان می‌کنند، از آنها حمایت کنند.
  •  عملکرد یک شاخص کلیدی است زیرا در شرکت های بزرگ کارکنان با استعداد برای برتری به یکدیگر انگیزه می دهند که سودآوری و بهره وری بیشتر نتیجه ی آن است.
  • فرهنگ انعطاف‌پذیر به رهبران آموزش می‌ دهد که مراقب تغییرات باشند و به راحتی به آن واکنش نشان دهند.
  • کار تیمی شامل همکاری، ارتباط و احترام بین اعضای تیم است. وقتی همه اعضای تیم از یکدیگر حمایت می کنند، کارمندان کارهای بیشتری انجام می دهند و در حین انجام آن احساس خوشحالی بیشتری می کنند.
  • صداقت، مانند اعتماد، برای همه تیم‌ها وقتی برای تصمیم‌گیری، تفسیر نتایج و ایجاد مشارکت به یکدیگر متکی هستند، حیاتی است.
  • نوآوری سازمان ها را به سمت استفاده حداکثری از فناوری ها، منابع و بازارهای موجود سوق می دهد. فرهنگ نوآوری به این معنی است که شما تفکر خلاق را در تمام جنبه های کسب و کار خود، حتی ابتکارات فرهنگی به کار می گیرید.
  • امنیت روانی حمایتی را که کارکنان برای ریسک کردن و ارائه بازخورد صادقانه نیاز دارند، فراهم می کند. به یاد داشته باشید که امنیت روانی در سطح تیمی شروع می شود، نه در سطح فردی، بنابراین مدیران باید در ایجاد یک محیط امن که در آن همه احساس راحتی کنند، پیش قدم شوند.

فرهنگ شرکت مهمتر از همیشه است
در محیط تجاری بسیار رقابتی امروزی، همه چیز از فروش گرفته تا استخدام چالش برانگیزتر می شود. یکی از راه‌های آسان‌تر کردن همه چیز این است که شرکتی باشید که مردم می‌خواهند با آن تجارت کنند و در آن کار کنند. سازمان های هوشمند می دانند که فرهنگ قوی و مثبت یکی از مهمترین دارایی های آن هاست.

دیدگاه‌های شما:

  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.

Captcha