برنامه ارجاع کارمندان یک استراتژی استخدام است که در آن یک سازمان کارکنان فعلی خود را تشویق می کند تا نامزدهای واجد شرایط را برای موقعیت های باز در شرکت توصیه کنند. این برنامه در بین شرکت هایی که به دنبال جذب استعدادهای برتر هستند، بسیار محبوب است.
این روش اغلب برای شناسایی کارکنان بالقوه ای استفاده می شود که احتمالاً با فرهنگ شرکت مطابقت دارند و با کارمندان فعلی به خوبی کار می کنند. شرکت ها با استفاده از شبکه کارکنان خود،می‌ توانند از مجموعه‌ای از نامزدهای بالقوه استفاده کنند که قبلاً توسط کارکنان مورد اعتماد بررسی شده‌اند.
یکی از مزایای کلیدی برنامه های ارجاع کارمندان، توانایی دستیابی به نامزدهای منفعل است. اینها افرادی هستند که فعالانه به دنبال فرصت های شغلی جدید نیستند اما در صورت ارائه فرصت مناسب ممکن است تغییری را در نظر بگیرند. با استفاده از شبکه‌های کارکنان خود، شرکت‌ها می‌توانند به این استخدام‌های بالقوه دست نیافتنی دسترسی پیدا کنند که ممکن است فعالانه در وب‌سایت‌های شغلی جستجو نکنند.
 برنامه های ارجاع کارمندان می تواند منجر به استخدام با کیفیت بالاتر شود. علاوه بر این کاندیداهای ارجاع شده تمایل دارند نرخ نگهداری بالاتر و گردش مالی کمتری داشته باشند که در بلندمدت باعث صرفه جویی در هزینه برای شرکت میشود.
از دیگر مزایای این روش کاهش زمان و هزینه به ازای هر استخدام است. از آنجایی که کاندیدا ها ارجاع شده توسط کارمند ارجاع دهنده خود از قبل بررسی میشوند، فرآیند استخدام می تواند تسریع شود و در زمان و منابع صرفه جویی شود.
در حقیقت هزینه منبع یابی و جذب نامزدها از طریق روش های سنتی می تواند به طور قابل توجهی بیشتر از هزینه تشویق کارکنان فعلی برای معرفی نامزدها باشد.
 
 
این روش تعامل و روحیه کارکنان را تقویت کنند. هنگامی که کارکنان به طور فعال در فرآیند استخدام شرکت میکنند و می بینند که افراد پیشنهادی آنها استخدام می شوند، احساس مالکیت و غرور بیشتری نسبت به شرکت می‌کنند. این موضوع منجر به افزایش وفاداری و رضایت در بین کارکنان می‌شود و در نهایت فرهنگ کلی در محل کار را بهبود می‌دهد.
در نتیجه، برنامه‌های ارجاع کارمند ابزار ارزشمندی برای شرکت‌هایی است که به دنبال جذب استعدادهای برتر، کاهش زمان و هزینه و افزایش مشارکت کارکنان هستند.
سرمایه گذاری در یک برنامه ارجاع کارمند می تواند مزایای زیادی هم برای شرکت و هم برای کارکنان آن داشته باشد.
 

دیدگاه‌های شما:

  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.

Captcha