یکی از رایج ترین چالش هایی که امروزه کسب و کارها با آن مواجه هستند، توانایی جذب و حفظ کارکنان است که  از جمله عوامل کلیدی برای اداره یک کسب و کار موفق به شمار می‌آید. چگونه می‌توانید کسب‌وکاری ایجاد کنید که برای کارکنان بالقوه جذاب باشد و فرهنگ و محیطی ایجاد کنید که کارکنان دوست داشته باشند بخشی از آن باشند؟
 
استراتژی های متعددی برای حفظ کارکنان وجود دارد که می تواند توسط صاحبان کسب و کار اجرا شود. اما قبل از پرداختن به استراتژی‌های خاص حفظ کارکنان، مهم است دلایلی را که کارکنان شغل خود را ترک می‌کنند، بررسی و درک کنید.

کارکنان به دلایل زیادی شغل خود را ترک می کنند، برخی از رایج ترین دلایل عبارت‌اند از:

  1. فقدان فرصت های پیشرفت شغلی
  2. ضعف در تعادل بین کار و زندگی
  3. عدم تطابق دستمزد/حقوق و سایر مزایا با انتظارات
  4. کار نامطلوب یا غیر جذاب
  5. مدیریت یا رهبری ضعیف
  6. فضای محدود برای رشد و توسعه
  7. محیط کاری منفی یا سمی

برای شما به عنوان کارفرما مهم است که به این مسائل رسیدگی کنید و یک محیط کاری ایده‌آل ایجاد کنید تا نه تنها کارمندان فعلی خود را حفظ کنید، بلکه استعدادهای با کیفیت را در آینده به کسب‌وکار خود جذب کنید.

مهم ترین استراتژی های حفظ کارکنان کدام اند؟

پس از شناسایی مسائل بالقوه در خصوص ترک شغل، وقت آن است که برخی از استراتژی های حفظ را برای تقویت وفاداری، ایجاد ارتباطات و ایجاد یک رابطه مثبت در نظر بگیرید.

  1. پاداش و مزایای رقابتی ارائه دهید.
  2. محیط کاری مثبت ایجاد کنید.
  3. روی توسعه حرفه ای سرمایه گذاری کنید.
  4. به عملکرد توجه کنید و پاداش دهید.
  5. ارتباط موثر برقرار کنید.

حفظ بهترین کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین ایجاد فرهنگی که سرگرم کننده، نشاط بخش و انگیزه دهنده باشد می تواند تاثیر مثبتی بر موفقیت حفظ کارکنان در کسب و کار شما داشته باشد.

بهبود فرهنگ شرکت شما نه تنها به بهبود نرخ حفظ کارکنان فعلی شما کمک می کند، بلکه در هنگام جذب استعدادهای جدید برای کسب و کار شما نیز ارزش زیادی خواهد داشت، که بسته به شرایط اقتصادی اغلب ممکن است با چالش همراه باشد.

دیدگاه‌های شما:

  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.

Captcha