C
C را فقط باید به زیردریایی‌ها مقایسه کرد، فرقی نمی کند که دریا طوفانی باشد یا آرام، چون اصولاً زیردریایی‌ها برای درون آب ساخته شده اند.

C#
C شارپ شباهت زیادی به یک کشتی تفریحی لوکس دارد، زیبا، براق و کاملاً راحت، با این حال خیلی سریع نیست، گران و تا حدی محدود است.

Java

جاوا بی شباهت به نفتکش‌ها نیست. حجم و ظرفیت زیادی دارد و می تواند بارهای سنگین را حمل نماید. بسیار حرفه ایست و ایده آل برای پروژه‌های بزرگ، اما به درد قایق سواری نمی خورد و دست فرمان خوبی ندارد.

Perl
پرل مثل قایق های یدک کش می ماند، با اینکه به اندازه کافی قدرتمند است ولی هیچ وقت به عنوان یک قایق مستقل نمی‌شود روی آن حساب باز کرد.

Ruby
روبی را فقط با قایق های تندروی تفریحی می شود مقایسه کرد، زیبا، سریع و خوش دست. اما اگر قبلاً سابقه قایق رانی حرفه ای نداشته‌اید، سراغش نیایید!

Php
php چیزی در مایه های قایق‌های خیزرانی است، با اینکه پر از منفذ و حفره است، ولی در آب غرق نمی شود و همیشه روی آب شناور است.

python
پایتون مانند کشتی های بادبانی قدیمی است، به صورت غیرقابل باوری زیبا و باشکوه  و به طور عجیبی قابل اعتماد است، با کمترین امکانات کار می کند و در صورتی که باد موافق بوزد، سرعت آن بیشتر هم خواهد شد.

JavaScript
جاوااسکریپت مثل قایق جیمزباند می ماند، کوچک در عین حال قدرتمند و تقریباً همه کاره و خیلی زود می توانید کار با آن را فرا بگیرید.

 

HTML
html مانند دوچرخه است!  همانطور که دوچرخه قایق نیست، html هم زبان برنامه نویسی نیست، بلکه یک زبان توصیفی است و جایگزینی هم ندارد!

FORTRAN77
فرترن مثل کشتی یونانی به گل نشسته جزیره کیش می ماند، فقط میتوان غروب رفت و از ساحل به ابهتی که قبل‌ها داشته نگاهی انداخت.

 حالا می توانید قایق مورد علاقه خود را برای تفریح یا کار انتخاب کنید.

منبع:فتولیا