یکی از قسمتهای نرم افزار آسانسور ساعد حساب که می‌تواند کمک شایانی به مدیریت پروژه نماید شرایط و نحوه پرداخت است. همانطور که می‌دانیم یکی از بندهای قراردادهای فروش و نصب آسانسور، تعیین نحوه پرداخت مبلغ قرارداد است. با توجه به اینکه پرداختهای خریداران و کارفرمایان بر مبنای پیشرفت کار و عموماً به صورت چک و در هنگام عقد قرارداد صورت می‌گیرد، لذا کنترل هوشمند این قسمت می تواند برای شرکتهای آسانسوری مفید باشد.

اجازه دهید حالت سنتی، غیر نرم افزاری و چند نرم افزاری را مورد بررسی قرار دهیم. زمانیکه یک شرکت آسانسوری از نرم افزار تخصصی برای مدیریت اطلاعات خود استفاده نمی‌کند چندین روش برای انجام حالت فوق پیش رو دارد :

۱- قراردادها با توجه به فرمهایی که از قبل چاپ شده است به صورت دستی پر شده و نحوه پرداخت نیز به صورت دستی پر می‌شود و رسیدها نیز به صورت دستی به مشتری ارائه می‌گردد.
۲- قراردادها با استفاده از یک نرم افزار واژه پرداز (word) ایجاد شده و نحوه پرداخت توسط کاربر تایپ می‌شود. در این حالت نیز رسید چکها یا به صورت دستی و یا با همان نرم افزار word تهیه می‌گردد.
۳- قراردادها با استفاده از یک نرم افزار واژه پرداز (word) ایجاد شده و نحوه پرداخت توسط کاربر تایپ می‌شود. در این حالت فرض می‌شود که شرکت، یک نرم افزار حسابداری نیز دارد و اطلاعات باید در آن نرم افزار نیز ثبت گردد. بر این اساس علاوه بر دوباره کاری ممکن است خطایی در ورود مجدد اطلاعات روی دهد.

همانطور که ملاحظه می‌گردد در حالت ۱ و ۲ اطلاعات کاملاً ایستاست و مدیریت و کنترل آن به سختی میسر است. حالت سوم نیز مشکلات خاص خود را دارد چرا که ثبت مجدد اطلاعات، نیاز به آشنایی با علم حسابداری، انتخاب یک نرم افزار که تا حدودی به فرآیند کاری شرکت نزدیک باشد و محدودیتهای نرم افزارهای حسابداری نمونه ای از این مشکلات است.

پس نرم افزار آسانسور ساعد حساب چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟
علاوه بر امکان ثبت اطلاعات قرارداد، امکان ثبت نحوه پرداخت و نیز ثبت اطلاعات چک در لحظه ثبت قرارداد وجود دارد. زمانیکه اطلاعات قرارداد ثبت گردید می‌توان با انتخاب دکمه چاپ، یک یا چند نسخه چاپی از قرارداد تهیه نمود و در آن، مشخصات چک و نحوه پرداخت را نیز مشاهده نمود. در ادامه نیز بر اساس اطلاعات ثبت شده زمانهای پرداخت مشتری متناسب با فازهای مختلف پروژه قابل کنترل می‌باشد. بر این اساس استفاده از نرم افزار آسانسور ساعد حساب هم از حالت دستی و هم از حالتهای دیگری که کاربران با استفاده از چند نرم افزار این اقدامات را انجام می‌دهند راحت تر و سریعتر است و اطلاعات به صورت یکپارچه در سیستم وجود دارد.

دیدگاه‌های شما:

  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.

Captcha