در قسمت اول،  مطالبی در مورد وضعیت شرکت رهوار آسانبر قبل از پیاده سازی نرم افزار آسانسور مطرح شد. اما سئوال مهمی که پاسخگویی به آن اهمیت زیادی دارد این است که چه چیزی موجب شد رهوار به سررسیدهای مذکور مراجعه نموده و عطای استفاده از سیستمهای حسابداری را به لقای آنها بسپارد.

قبل از نرم افزار آسانسور، شرکت رهوار از چند نرم افزار حسابداری استفاده کرده بود که به دلیل امکان ایجاد تبلیغات منفی، از نام بردن اسامی آنها معذور هستیم. به کارگیری این نرم افزارها در رهوار چند نتیجه مهم در بر داشت که بیان آنها در این مجال خالی از لطف نیست.

 - نرم افزارهای حسابداری فقط برای مدیریت حسابها و ثبت عملکرد مالی و تهیه گزارشهای معمولی مفید بود.

 - نرم افزارهای حسابداری امکان ثبت و چاپ قراردادها، خرابیها، وضعیت سرویس و نگهداری، بیمه نامه و گزارشهای متنوع مدیریتی را میسر نمی‌ساخت.

 - استفاده از نرم افزارهای حسابداری نیازمند دانش حسابداری و کنار آمدن با پیچیدگیها و الزامات آنها بود.

 - در صورت نیازمندی به ایجاد تغییرات در این نرم افزارها، مشکلات زیادی متوجه استفاده کننده بود.

 - …

و این دلایل کافی بود که رهوار آسانبر پس از سالها فعالیت و به کارگیری نرم افزارهای مختلف، از اتکای به آنها خودداری نموده و به منظور ایجاد شرایطی برای مدیریت اطلاعات خود به خلاقیتهای فردی متوسل شده و فرآیندهای نوآورانه ای در این عرصه ایجاد نماید. هرچند که این خلاقیتها هزینه داشت و هزینه آن دستی بودن و زمانبر بودن تحلیل آنها بود.

الگوبرداری از این فرآیندها و تحلیل آنها در ساخت نرم افزار آسانسور کمک شایانی بود چرا که ما مخزنی از دانش چند ساله یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در صنعت آسانسور را در اختیار داشتیم و می‌توانستیم یکی از بهترین نرم افزارها را تولید نماییم.

تجربه ما در این زمینه نشان داد که فرآیندهای الگوبرداری شده رهوار، مورد استقبال بسیاری از شرکتهای فعال در این صنعت نیز قرار گرفت و ما برای معرفی نرم افزار آسانسور مشکل چندانی نداشتیم.

پس از اتمام تحلیلهای ما از وضعیت شرکت رهوار آسانبر، و طراحی اولیه و تهیه نمونه اولیه از نرم افزار، ساخت آن شروع شد. مدتی گذشت و ما درگیر ساخت نرم افزار بودیم. صادقانه عرض می‌کنم که آن زمان تصور می‌کردیم مشتری این نرم افزار فقط شرکت رهوار آسانبر است لذا در خصوص بازاریابی و معرفی نرم افزار به سایر شرکتها، فعالیتی صورت نگرفت. پس از پایان یافتن فرآیند ساخت، زمانیکه قصد پیاده سازی نرم افزار را داشتیم به یکباره تصمیم به تغییر تکنولوژی برای تولید مجدد نرم افزار گرفتیم. این دقیقاً در زمانی اتفاق افتاد که کارشناسان محترم رهوار مدام پیگیری می‌کردند و در خصوص پیاده سازی آن ثانیه شماری می‌کردند. اما چرا ما تکنولوژی ساخت را تغییر دادیم؟

ادامه دارد …

دیدگاه‌های شما:

  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.

Captcha